nog een langverwacht verslag - Reisverslag uit Accra, Ghana van Lindsay Van Bouwel - WaarBenJij.nu nog een langverwacht verslag - Reisverslag uit Accra, Ghana van Lindsay Van Bouwel - WaarBenJij.nu

nog een langverwacht verslag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

14 November 2007 | Ghana, Accra

Hey iedereen,

Lang geleden dat ik nog iets op mijn site heb geplaatst.
Dat maak ik nu dus goed met er iets op te zetten.
Deze week zijn de ouders van Linde aangekomen om Linde een bezoekje te brengen en te kijken wat we hier allemaal doen.
Daarom zijn we de afgelopen week een beetje gaan rondreizen. Want we willen ook wel wat gezien hebben hier want we komen hier misschien maar 1 keer in ons leven. Maar ik denk wel dat ik nog eens zal terugkomen ;)
Maar dan misschien niet voor 3 maanden maar voor een kortere periode en met Thomas wie weet.

Ik heb echt wel mijn hart verloren aan Afrika. Het is hier zo anders dan thuis wat wel normaal is. Maar alles gaat hier rustig zijn gangetje.

We zijn dus wat gaan rondreizen. Zo zijn we naar Ho geweest. Eerst een hele tijd in een trotro. Dit is een soort van busje. Waar dachten wij zo’n 10man in kan en dan zit het vol. Ja vergeet dat maar dus é daar stoempen ze denk meer dan 20 man in en nog wat bagage en daar zit je dan als een sardientje. Want de vrouwen hier die hebben allemaal nogal een dikke poep dus je kan het je al voorstellen zeker?
Maar het is wel een hele ervaring om met een trotro te reizen. Het echte Afrikaanse leven. Daar in Ho is het totaal anders dan bij ons in Kpando. Ho is dan ook de hoofdstad van de Volta region dus daar is het veel moderner en heel veel winkeltjes;)
Hahahaha je zult me al horen afkomen é? Schoenen en handtassen hahahaha
Voor de rest hebben we daar wat rondgewandeld en ’s middags zalige pizza gegeten. Lang hebben we niet in Ho kunnen rondlopen want we hadden gezegd dat we tegen het avondeten thuis zouden zijn.

Woensdag hadden we een rustigere dag gepland. Dan zijn we stoffen gaan batikken. Dus nu heb ik een zelfgemaakt stofke;) heel mooi hoor al zeg ik het zelf.

Donderdag zijn we dan vertrokken naar accra. Om 4u ’s morgens opstaan want om 5u vertrok de bus naar accra. Dan rustig een beetje slapen op de bus want dat duurde nogal voor je in Accra bent. En files daar. Je zou denken in Afrika zouden ze dat niet hebben files maar amai.
Je merkt echt wel dat je in de hoofdstad bent van Ghana want alles is daar zeer modern. Dan nog eens goed eten in een restaurantje en dan met de trotro naar Cape Coast.
Op de sardienenbus duurde het ongeveer 3u voor we in Cape Coast aankwamen. Daar zijn we dan een hotelletje gaan zoeken om te overnachten.
Het Mighty Victory Hotel amai dat was nog eens een mooi hotel. Dan zijn we iets gaan zoeken om te eten. En mijn honger voor frietjes kon eindelijk eens gestild worden. Die avond heb ik peppersteak gegeten en dat het pepper was het ik gevoeld hoor pikkie pikkie ;).

De volgende dag zijn we dan het Cape Coast Castle gaan bezoeken. Dit is zo’n slavenfort. Dat heeft veel indruk op me gemaakt. Hoe die mensen vroeger als beesten werden behandelt dat zette me toch wel tot nadenken aan. We hadden ook een hele goede gids die alles zeer goed kon vertellen hoe het er vroeger aan toe ging.

De volgende dag vertrokken we dan met de trotro terug naar Accra waar we dan ’s middags een bus terug naar Kpando konden nemen. En dan om 9u ’s avonds terug thuis.

En volgende week vliegen we er weer in met lesgeven in Agbenoxoe. Mijn lesjes van wiskunde zijn al voorbereid. Dus ik kan er invliegen.

Weetjes:
- een verkoudheid kan je ook in Afrika krijgen ondanks het warme weer!
- Hier en daar wat problemen ( maar vraag maar aan Thomas of ons moeke die weten ervan)
- Ik geef al geen licht meer af in den donker ( zie al wat bruin ;) hahaha)


Dikke kussen en knuffels
Mis iedereen en hoop natuurlijk dat jullie mij ook missen;)
Tot over .. dagen!!! Daarvoor moet je bij Thomas zijn met zijne lintmeter om te METEN hoe lang ik nog in Ghana blijf.

Ahja we wachten vol spanning op onze container want die is zeer zeer welkom. Maar Frank is er druk voor in de weer.

Dikke kussen

  • 14 November 2007 - 16:43

    Tante An:

    hey lindsay, wat leuk om nog iets te lezen van je verblijf in africa!!!
    blijkbaar heb je het naar je zin daar...
    ik moet je vanuit Torhout heel veel groeten doen!!!
    lieve groeten tante An , Cindy , Tatjana domi en de dogs

  • 17 November 2007 - 19:13

    Herman Coene:

    Dag Lindsay,
    Ik hoop van harte dat het je ginds goed gaat. Problemen ? Ik heb er iets van gehoord. Kan je - en ook de andere Ghanagirls - me een tussentijdige stagereflectie mailen aub. Niet via deze site !!!Groetjes aan Linde en Cindy en zeker ook aan Franklin, Abigail en Nicolas.


  • 20 November 2007 - 19:02

    Eline:

    Hellooow Lindsay!!
    Bij deze wil ik je al graag een héél gelukkige verjaardag wensen! Zal een wel een hele ervaring zijn, je verjaardag vieren zo ver weg... geniet er maar van!!
    Dikke kus, Eline xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2008

nog iets vergeten

10 Januari 2008

terug thuis

23 November 2007

afrika avontuur bijna voorbij

14 November 2007

nog een langverwacht verslag

14 November 2007

langverwacht verslag
Lindsay

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 11622

Voorgaande reizen:

24 September 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: